love

Thursday 3 September 2015

Sendiri.

Aku lebih suka menyendiri. I know it's heard like weird. but, usually, aku banyak luangkan masa dalam bilik. Lay in bed, close your eyes deeply & start making imagination. Sendiri tu, tenang. Aku biasa begitu. Kadang-kadang mumy ndak suka aku begitu. 

"Nanti kau sakit. Pergilah keluar. jalan-jalan sama kawan kau."

Aku cuma bagi alasan dekat mumy yang aku pening. Mumy faham. Mumy memang akan tau kalau aku bagi alasan yang begitu. Setiap hari, alasan yang sama. 

"...Aku pening."

Sendiri. Sendiri? I love to be alone. Bila aku marah, menyendiri. Bila aku stress, menyendiri. Bila aku sedih, menyendiri. see? It's like my new hobby. Alone with music. A music that make you remind your memory. Child memory. 

Aku pernah fikir. Kalau aku berkemungkinan, no ones people comes to my life. but, now. I got. I got him. Orang tu, banyak jasa dia sama aku. Orang tu, always give semangat dekat aku. Orang tu, always support me no matter what happens that time. Orang tu, love to make me smile like an idiot. Orang tu jugalah yang penting betul. Kalau dia tiada, susah mau dibayangkan. 

Walauapapun, i love to be alone. bagi aku, ianya dapat menenangkan fikiran aku. Satu-satunya, jalan penyelesaian untuk aku tenang. Sebab itulah, kalau aku marah. Aku ndak suka orang banyak cakap. Itu boleh menyebabkan aku naik marah. Maybe, got mad sampai ndak boleh dikawal. Ya, maybe. 

Until now, aku lebih banyakkan menyendiri dalam bilik. Fikir masa depan, fikir masa lalu. Ambil pengajaran. 

No comments:

Post a Comment