love

Sunday 6 September 2015

Hilarious moments.

Hi & Hello.
Today, i would love to tell you about my story with 2 boys. 
Ya, tahun ni. Kalau ndak silap aku, bulan 1. Kalau diingatkan balik, macam bodoh ja. Tapi, ia melibatkan emosi & penuh dengan... ahh, bacalah. 


That night, aku turun. Aku turun stay dengan sahabat dari kecil lagi. Iqmal. Iqmal masa tu ada buka gerai. Ndak silap, burger. Ya, burger. Aku pun macam biasalah. Daripada aku duduk situ bagus aku tolong dia. Orang datang, beli, aku cuma tolong letak segala sayur-sayur & the others perisa like mayonis, sos cili. Penat juga. Burger dorang sedap bukan alang-alang. tapi, aku makan macam biasa saja. Tiada juga apa-apa yang boleh buat aku beli for the second time. 



Jam sudah menunjukkan pukul 10 malam. So, iqmal pun kemas semua stuff-stuff yang ada disitu. Separuhnya, dibawa naik dalam rumah. 



"Kejap. Aku masuk dulu, aku bawa mancis dengan rokok."



"Buat apa rokok?"



"Aku mau merokok."



"Okey. Cepatlah. Lambat aku naik."



Ndak sampai 5 saat, keluar sudah dia. So, iqmal & me turun jalan-jalan pergi G9. G9, adalah blok yang sangat gelap. Blok tu berdekatan dengan tangki air yang tinggi tu. Sudah sampai disitu, aku duduk. Iqmal duduk sebelah sambil nyalakan api dekat rokok dia. Kami pun, buka story pasal satu perempuan ni. Perempuan ni boleh dikatakan memang 'top' sudah di kem ni. Hanya disebabkan ceritanya diluar. faham-fahamlah. So, datang pula lelaki ni. Lelaki ni, bolehlah aku anggap kawan. Lagipun, aku benci sama dia. layan-layan sajalah. Namanya, Tatai. ta...tai. Si tatai ni pula, ntah kenapa tetiba ajak kami bergila pergi mengintip orang dating di G5 tingkat 4. Bangunan tu, banyak rumah kosong. Lagipun, sana memang banyak orang dating waktu malam. apa lagi kalau lewat malam.



Iqmal;

"Eh, gila bah kau ni. Hahaha."


Tatai;

"Hahaha, ada si mira situ. Manalah tau kan? Hahahahahahaha"


Me;

"Gila kau ni. Janganlahbah. Kedapatan kita mengintip. Habis kita kena tumbuk."


Tatai;

"Ala, macam kau ndak biasa bertumbuk. Kan, mal?"


Iqmal;

"...Ntah."


Tatai;

"Jomlah. mengintip kita. Free show bah."


Iqmal;

"babi ni. Jadi, nurul? Pergi kita? Bergila. Last sudah bah."


Me;

"Pakiu. Jomlah."


Iqmal;

"Nah, jo. Aku baitu kau maki."


Me;

"Bukan kau. Tapi, dia."


Tatai;

"hahah, ndak aku kesah tu. Jom."


Kami pun pergilah ditingkat 4 G5 tu. tapi, kami naik sana ndak boleh bising. Lagipun, ada pakcik garang situ. Takut gila jugalah. So, macam orang gilalah bah kami naik slow-slow. Sampai tertunduk-tunduk kami naik. Lead kami, si Tatai. Umpama aku dengan si Iqmal ni pengikutnya. So, sampai sudah kami ditingkat 4, kami masuk rumah kosong. habis semua kayu kami kasih rosak. Lepastu, kami mau turun. Time kami mau turun, kami nampak pakcik yang garang tu naik. Kami lari masuk balik pergi rumah kosong tanpa bunyi tapak kaki. Got it? Kami lari pergi bilik hujung. Kami tutup pintu. Iqmal mula sudah pucat. Aku pun begitu. Tatai? well, dia cool saja. 



"Tai? Buduh ni. Aku mau balik. Takut aku."



"Lek bah, mal. Ada aku juga. Kan, nuyy?"



"Buduhlah kau. Aku pun mau balik."



Masing-masing takut. Bukan takut hantu, tapi takut pakcik garang tu naik. So, we decided turun satu-satu. Iqmal duluan mau survivor. Lagipun, dia memang takut betul masa tu. Tapi aku tahan dia. Sebab, aku ndamau dikasih tinggal dengan si Tatai. Aku geli sama dia. Aku benci. Ndalama tu, kami bergaduh. Si tatai mengugut dekat kami. 



"ya, aku bising ni. Aku jerit. Biar pakcik tu naik."



Iqmal pula berabis merayu dekat dia. Sampai mau menangis. Lepastu, tatai cakap



"Okey, kalau kamu ndamau aku jerit, aku mau si nuyy cium pipi aku."



This part, guys this part. Paling funny. Aku ndamau. Sebab, aku bukannya girlfriend or what. Aku tetap ndamau. Ndalama, si tatai kira. 



"Okey. 1...2...3...Pak..."



Tetiba si iqmal cium pipi si tatai. Punya terkejut aku situ. Si tatai pun mengamuklah. Dia maki si iqmal situ. Ada rasa marah, lucu pun ada. Sampai terketawa aku situ. 



"Bodoh ni. Yang kau cium aku kenapa?"



"Kau bilang tadi, ndamau dengar kau menjerit, cium pipi kau. Jadi aku ciumlah."



Hahahahahah, ya rabb. Aku rasa ni lah kenangan yang paling lucu. Hahahaha. 

No comments:

Post a Comment